31 maart.2022
Rotterdamse Architectuurcultuur- bijeenkomst Platform Ruimtelijk Ontwerp
AIR organiseert samen met de gemeente Rotterdam op donderdag 31 maart 2022 de bijeenkomst ‘Rotterdamse Architectuurcultuur’ van het Platform Ruimtelijk Ontwerp met na afloop een borrel.
Programma
De eerste bijeenkomst van het Platform Ruimtelijk Ontwerp van 2022 staat in het teken van de Rotterdamse Architectuurcultuur. Denk hierbij aan tentoonstellingen, lezingen, festivals en publicaties die bijdragen aan het bespreekbaar maken van complexe ruimtelijke opgaven met een breder publiek. Maar ook aan de (werk)cultuur van de architectuur en de praktijk van de ontwerper en het ontwerponderwijs. In een drietal korte presentaties worden de verschillende kanten van Architectuurcultuur belicht. Vervolgens wordt aan verschillende tafels doorgepraat over het belang van Architectuurcultuur als vrije zone tussen ontwerp en maatschappij, en de rol die de ontwerpsector kan spelen in het versterken van de architectuurcultuur.
De volgende bijeenkomst van het Platform Ruimtelijk Ontwerp vindt plaats tijdens de Rotterdam Architectuur Maand op donderdag 23 juni van 16.00 – 18.00 uur, met afsluitend een borrel. Noteer het alvast in de agenda!
Het Platform Ruimtelijk Ontwerp is een initiatief van AIR, Architectuur Instituut Rotterdam en de gemeente Rotterdam.